Tryckt, digitalt eller mittemellan?

Utvecklingen går fort, både vad gäller teknik och vanor. Många står fortfarande i startgroparna för att digitalisera sin kommunikation, och de som gjort det inser att det inte räcker. Den måste mobilanpassas också. Världen blir allt mer responsiv och mottagarna förväntar sig att kunna ta del av all information när, var och hur de vill.

När, var, hur finns du?

Vi på Desktop kan öka din räckvidd och tillgänglighet. Tillsammans tar vi fram en strategi, ett koncept och en lösning som passar dig. En del vill ersätta den tryckta tidningen, andra kompletterar den med en digital version – och låter mottagaren välja. En dedikerad webbplats öppnar för en mer flexibel och behovsanpassad lösning med löpande publicering. Oavsett vilket du väljer har digital kommunikation en rad fördelar. Förutom att du når ut i fler kanaler kan du enkelt ta del av statistik över användningen.

Desktop har bland annat hjälpt Volvo Car Group, vars tryckta interntidning fått sällskap av ett digitalt magasin på en responsiv webbplats. För Volvo Bussar och SP gör vi kundtidningar både i papper och för iPad, via App Store. För andra kunder gör vi nyhetsbrev eller digitala versioner av personaltidningen till intranätet.

Tillbaka